user_mobilelogo

bgfbgfbgfbfgf

Fietspuzzeltocht

hoge veluwe 2

Een dilemma was het voor ons om te kiezen uit het aanbod van activiteiten op zondag 26 juni 2022...

Gaan we naar het Drakenbootfestival, kunstmarkt of nemen we deel aan de fietstocht, georganiseerd door de buurtvereniging? Omdat wij graag fietsen en uit respect voor de inspanningen van het bestuur van de buurtvereniging werd het dus fietsen. Hoewel wij dachten de dilemma’s geslecht te hebben, bleek de fietstocht niet zomaar een rondje te van ongeveer 30 kilometer zijn, maar moesten wij allerlei onderwerpen opzoeken en vragen beantwoorden. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat wij gebruik hebben gemaakt van het Internet, maar leerzaam was het wel. Onderling ontstond een levendige discussie over de juiste antwoorden. Eigenlijk hadden we dus allemaal een prijs moeten hebben. Helaas waren wij, met nog aantal anderen geen winnaar, dus heeft niet iedereen de goede
antwoorden gedeeld.

De tocht voerde vanaf De Arkel door het stedelijk gebied, alle parken die Apeldoorn rijk is en ook het buitengebied, zoals Beemte Broekland, Weteringse Broek, De Kar, Heerlijkheid het Loo, de Maten en uiteindelijk via het bekende monument met de strobalen 'De Matenpoort', langs het kanaal weer terug naar De Arkel. De route werd ongewild nog gecompliceerd, omdat spoorwegovergang van de spoorlijn Apeldoorn – Zutphen juist op onze route was afgesloten in verband met werkzaamheden. Gelukkig werden wij vergezeld door een jongere generatie buurtgenoten die onze fietsen over de barrière droegen. Anetta, bedankt voor de ontvangst en de goodiebag bij de start en Hans voor de ontvangst en de nazit. Helaas was het aantal deelnemers laag (17 personen), waardoor velen van jullie een zeer leuke activiteit hebben gemist. Verwonderlijk is dat altijd weer blijkt hoe onbekend geboren en getogen Apeldoorns zijn in 'hun' woonplaats. Een senior van 70+ was bijvoorbeeld nog nooit in het Mheenpark geweest. Het buitengebied was voor een aantal deelnemers een eyeopener.

De schrijver van dit artikel is bekend bij de redactie.